A Tondach tetőcserép-design pályázat győztesei
2024.11.14.
A Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázatát Zala Zsófi, fiatal formatervező művész nyerte design tetőcserepével. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét.
A „Megújuló tradíció – Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése” elnevezésű nyílt pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg, azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék azt a széles körben használható és esztétikus tetőcserepet, amely kiválóan illeszkedik a Tondach-cserepek kollekciójába.
A győztes munka, Zala Zsófi terve, egy tetején sík, az alján viszont íves cserép. A második díjat Nagy Sára, a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf terve kapta. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.
„A tetőcserép tervezés során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel? A tervem átmenetet képez a két eltérő formavilág közt: míg a cserép alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve az ívek eltűnnek, síkká válnak. A lágy ívek és a forma letisztultsága sokrétű felhasználást nyújt, a terv formailag a kollekcióba illeszkedik.” – Írta a nyertes pályamunkájáról a tervező.
A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény illeszkedjen majd a kollekció más darabjaihoz. A bizottság tagjai a Wienerberger képviseletében Molnár Gergely, a Tondach termékmenedzsere, Horváth András, műszaki csoportvezető és Sallai Gábor, brandmenedzser voltak; a MOME részéről pedig Féja Dorottya tanársegéd, formatervezés BA szakvezető, valamint Juhász István DLA egyetemi docens vett részt a zsűrizésben.
„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője.
Forrás: Wienerberger zRt.